att ni troligtvis förgås av nyfikenhet gällande min inlämnade dator.
Jag kan rapportera följande;
idag skulle jag hämta den från servicen där man hade kommit fram till att det inte var något fel, utan att det var min adapter som var sönder.
Det är den inte. Min adapter fungerar finemang, och det har jag givetsvis testat i min lilla dator av samma varumärke, HP.
För detta konstaterande, att det är fel på min adapter som de inte har träffat, ska jag betala 870 kronor.
När jag lämnade in datorn gick den inte att starta, däremot gick fläkten som en idiot i nedstängt läge, alltså var det inget fel på batteriet som verkstaden hävdar var tomt.
Ja, när den kom till dem 3 dagar senare kanske...
Så, om nu laddaren hade varit trasig hade jag fått betala 870 kronor för exakt ingenting, och sedan x antal kronor för en ny laddare.
Att jag har en giltig garanti är inte giltigt ändå, för det var ju inget fel.
Nu är grabbarna på Computercity service minded och sa att om min adapter fungerar måste det alltså vara ett annat fel som verkstaden har missat...och då måste min fina dator tillbaka till dit igen. Och då slipper jag de 870 kronor som det kostade för ingenting. Halleluja och tre veckor till utan min kompis. Dessutom ryker ju hårddisken om jag skickar den igen.
Nä vet ni, det här blir bara en tristrapport.
Klart slut.
Tack gode gud för en händig man.
SvaraRaderaJa, det är min med allt utom datorer...
SvaraRaderaOch det är jag enormt tacksam för:)