söndag 15 januari 2012

Hade jag varit copy på Bredbandsbolagets

reklambyrå att jag fått hjärtstillestopp om jag hade sett den nya reklamfilmen och hört att  killen säger "om du är som mig och gillar att få tre saker på en gång ..."

Det är många byråer inblandade i en reklamfilmsproduktion, varför skrek ingen hoppsan och gjorde om och rätt?
Eller har mina fem års frånvaro från en marknadsavdelning gjort att jag inte hänger med i nya språkbruk?

8 kommentarer:

  1. Antagligen är det en sådan där dum grej de gör för att man ska reta sig på reklamen och därför minnas den... idiotiskt om du frågar mig :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Det undrar jag. Det är för många miljoner i rullning för att chansa på att det går hem.

    SvaraRadera
  3. Tror snarare att det inte är så noga längre. Tycker mig se det i alla möjliga sammanhang.

    SvaraRadera
  4. Så är det nog. Jag misstänker starkt att jag inte hänger med längre ...

    SvaraRadera
  5. Typ alla säger mig istället för jag - varje gång jag hör det säger jag tyst för mig själv: Jag - har, gör, känner att osv ...
    Blir som ett mantra - men har förstått att det är lika bra att hålla tyst med mitt presonliga ordpolistyckande.

    Skönt att det finns sådana som du som reagerar "offentligt":-)

    SvaraRadera
  6. Jag vet att många pratar så, men i en reklamfilm?

    SvaraRadera
  7. Jag brukar oxå irritera mig på det och fundera på om jag är gammal som bryr mig. Men nu ser jag ju att vi är flera

    SvaraRadera