fredag 7 december 2012

Där ser man.

På Bra Böcker har det genom åren funnits många stora - jättstora - amerikanska författare som Stephen King och David Baldacci.
Jag har inte läst någon av dem, men har för mig att Baldacci skriver thrillers, gärna från maktens korridorer. Inte direkt en litteratur som passar en svensk veckotidning.
Så när jag hittade en följetong i åtta delar i Hemmets Journal som Mr Baldacci har skrivit, blev jag aningens förvånad.

Efter lite googling hittade jag boken den baseras på och det verkar vara mer gulligull än hårdkokt Ett exempel på det är den följande mening tagen från Hemmets Journal: "När man älskar någon ... är det för alltid."

Han är uppenbarligen mångsidig, min förlagskompis (jaja, ni vet vad jag menar.)


3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag älskar hans thrillers, speciellt den första.
Du är i gott sällskap :-)

Kati sa...

Tydligen har han en soft side han med. Jag har dock inte läst hans böcker. Kanske man borde göra då?

Spader Madame sa...

Läst litet hårdkokta grejer av den mannen. Då rå.