söndag 4 mars 2012

Jag har ett helt oanvänt twitterkonto.

Däremot händer det att jag går in och kollar på vad andra har för sig. Olyckan på Globen fick jag information om där. Kvällstidningarna hakade på ungefär 20 minuter senare.

Att börja twittra själv tar emot.
Ska jag göra det, så vill jag göra det på riktigt. Uppdatera ofta. Svara och kommentera.
Det känns som om twitter är mer ongoing och direkt än bloggen, och just nu tror jag inte att det passar mig.
Ändå har jag lite frågor:
Twittrar ni?
Varför?
Hur ofta?
Är det så stressande som jag inbillar mig?

3 kommentarer:

Agneta sa...

Jag twittrar. Oftast för att hålla mig uppdaterad inom områden som intresserar mig, eller för att bli road - får många skratt av dem i mitt twitterflöde.
Där är jag mindre personlig än i bloggen.
Stressande är det inte. Tycker inte jag i alla fall. Men det blir nog vad man gör det till.

Kort sagt: Twitter är både underhållande och allmänbildande. Tycker jag i alla fall, andra kanske tycker annorlunda.

Gafflan sa...

Jag twittrar inte...än. Tror det kan vara kul. Det blir ju inte så långa inlägg och mera "direkt, här o nu".

Åsa Hellberg sa...

Hm. Tack!