onsdag 22 maj 2013

Det var en härlig och hjärtlig tillställning i Kungsan idag,

och tack vare det frös jag inte så mycket som jag kanske gjort om det inte var så att jag fick vara tillsammans med Simona och alla andra trevliga författare, Barncancerfondenmedarbetare och fantastiska givare som fick böcker som tack för donationen.
Varenda öre gick till Barncancerfonden, alla författare bidrog med sin tid, och böckerna hade förlagen skänkt.

Sofia Wistam gjorde ett enastående jobb som programledare, trots att publiken emellanåt var fåtalig eftersom det inte direkt var sommarväder i Stockholm idag.
Hon var påläst, spontan och trevlig som tusan.

Nu måste ni vidare till Kamrat Simona, eftersom hon var en makalös fotograf under dagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

"Köpte" Sonjas sista vilja och Sonjas hemlighet i Kungsträdgården idag. Jag älskar bra förstameningar och dina förstameningar är bland de bästa jag läst! /Cia

Åsa Hellberg sa...

Haha, vad roligt att höra, Cia. Hoppas att du tycker om resten också!

Skrivarstudio ordOide' sa...

Inte lätt att vara skåning...man missar alldeles för mycket bra och kul saker...! Vi får hoppas att det blir en favorit i repris nästa gång - då kanske till och med jag har en bok att signera:-)
Och finns det något roligare än att sälja böcker för en så viktig sak som barncancerfonden...

Åsa Hellberg sa...

Ja, det var jätteroligt att göra det för barncancerfonden.

Anneli Stålberg sa...

Det låter härligt! Synd att jag inte kunde vara där.

Jenny sa...

Jag går och klämmer lite på mina böcker som jag köpte igår. Vill helst öppna dem och läsa NU. Men jag har redigering *2 idag eftersom jag spenderade min tid i Kungsan igår. Blir mastodontjobb idag alltså. Lär väl sitta här till midnatt. Så böckerna får snällt vänta.
Jo, en fråga? Hur kommer det sig att dina böcker blev pocketböcker direkt? Jag trodde att det alltid blev hårda böcker först.
Jag gillar bäst pocketböcker så jag är jätteglad för det.

Åsa Hellberg sa...

Det kom ut i hårda. Sonjas sista vilja i maj förra året (pocket i nov-12) och Sonjas hemlighet i september (pocket nu).
Lycka till med redigeringen.