torsdag 21 november 2013

Femtonhundra

och jag är nöjd med det.
Snart måste jag dock öka takten till tvåtusen om jag ska hinna tills 15 dec och yes, jag gör matematiken.
Så här ser den ut:
21 dagar kvar.
Ungefär 30 tusen ord.
3 dagar går bort utan att skriva ett ord (vis av erfarenhet.)
3 dagar går bort till korr av En liten värld.
21 dagar minus sex är 15.
15 ggr tvåtusen är trettio.

Allt över två är bra, allt under ökar pressen.
Vid närmare eftertanke borde jag nog skriva tusen till redan idag.
Men först måste jag ta ett break.
Kaffe och en burk makrill låter väl gott?

1 kommentar:

Ebba Range sa...

Själv har jag alltid varit urkass i matte. Men nu vet jag vart jag ska vända mig om nöden så kräver.

Du siktar mot kaklet - det förstår jag. Fortsätt så!

Kaffe o makrill = blää ...

Te och äggröra, halverade körsbärstomater, svarta bönor, feta o några spenatblad = godare ...