tisdag 28 februari 2012

Idag kan vi glömma vita tygskor.

Det är bra för alla som har köpt gummistövlar för 1500 kronor, så de slipper visa upp dem soliga och torra dagar.
Jag använder den mer rekorderliga kängan.
Mina är säkert tio år, och hala (och fula) som tusan. Men ryggen verkar gilla dem, och därför får de hänga med så länge de inte är trasiga.

Det mesta får numera hänga med till det går sönder eller är så omodernt att till och med jag skäms.
Trots att jag älskar, verkligen älskar, kläder så har jag tyvärr inte råd att ägna mig åt den hobbyn längre.
Och i ärlighetens namn så har jag heller ingen användning för allt det fina.
Jag författar bäst utan kavaj och högklackat.

1 kommentar:

Agneta sa...

Jag har ett par dyra gummistövlar, men känner jag mig själv rätt kommer jag istället ta mina gamla, fula Ecco i Goretex när jag åker till stan idag. Såå mycket skönare att gå i.
(Jag behöver inte längre se snygg ut nu när jag inte jobbar! Såå skönt!)