lördag 21 september 2013

Det finns ingenting så ofräsht

som doften av gårdagens drickande.
Usch.
Det lutar inte ett dugg åt att jag någonsin kommer att dricka alkohol igen och stanken får mig bara mer säker på det.

I love att vara nykter (nej, jag är varken alkoholist eller rabiat, jag har bara sedan 2007 valt bort att berusa mig) och har inga som helst problem med att säga det, eller att tacka nej när det bjuds.
Jag har aldrig varit med om att det inte direkt har respekterats.
Det kanske har uttryckts att någon aldrig skulle göra samma val.
Men det är helt okej.
Jag går hem när det inte går att prata med den personen längre.

Nu håller jag för näsan och går tillbaka till tvättstugan.



2 kommentarer:

Kati sa...

Jag håller helt med, och har lite samma inställning som du när det gäller alkoholintag. Och gammal fylla är tom äckligare än ny fylla. Fast inte med mycket.

Annika Estassy sa...

Avskyr stanken som blir när folk dricker öl. Det räcker med en för att jag ska få kväljningar. Beror kanske på att jag själv inte dricker öl?