måndag 7 oktober 2013

Dagens manusmöte blev inställt,

men det gör inte särskilt mycket eftersom det ger mig en extra packdag.
Morgonen har jag ägnat åt att kontrollera så att alla mina tekniska flyttar är på gång, som bredband och teve, och både Bredbandsbolaget och Comhem är på tåget.
Jag är ju totalt beroende av båda två.
Igår tittade sonen och jag på teveapparater, bara för att flyttkartongsinköpsstället låg bredvid en sådan affär, och jag blev än mer övertygad om att jag absolut behöver en större teve. En jättestor.

Det fanns sådana som var billiga, men där flimrade bilden lite.
De som hade bäst bild var smartteveapparater för 15 000.
Bah.
Aldrig i livet.
Min nuvarande kostade 3 900, och bilden är fantastisk säger både jag och andra.
Smartteve hit och dit, ska det vara alldeles nödvändigt?
Well, när jag hoppar på det tåget har priserna sänkts eftersom jag alltid är sen på
tekniska nyheter.

Ungefär så.
Nu ska jag duscha och börja packa ljusstakar.
Jag har onödigt många.

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt att flytta emellanåt. Jag hade gjort det alldeles för lite ända tills vi flyttade hit och oj, vad jag rensade.
Det viktiga med tv är att den går att sätta på och stänga av utan manual.
Jag tror vi har det så att man typ behöver manual numera......kram

Anonym sa...

Man kan aldrig ha för många ljusstakar!

// Kia

Simona sa...

Jag har en Philips som kostade ca 6000:- Har en pytteliten data-hårddisk till, som jag kan kolla dvd i och som gör att jag kan kolla på HBO Nordic, netflix och alla playsajter. Funkar bra.

Simona sa...

http://www.bast-i-test.se/tester_pa_basta/platt_tv.html

Åsa Hellberg sa...

Tack! Jag kopplar min bärbara, går också lysande!