onsdag 30 oktober 2013

Morgonläsning.

Min ettåring grät också när jag sjöng vissa sånger.
För att det lät illa skulle vissa kanske säga, men ickesanicke.
Han blev helt enkelt berörd. Inte av sin mammas vackra pipa, utan av det som var lite mollstämt. Senare berördes han av texter.

Nu för tiden berörs han inte alls utan stänger dörren om jag sjunger!

Och så läste jag om mannen som förlorade fyra års arbete. Han hade lagt dator och minne i samma väska och fick inbrott i bilen.
Fy satan.
Jag sparar numera på tre ställen; min dator (förstås), på en extern hårddisk, och på dropbox som är ett så kallat datormoln där man sparar på nätet.
Senaste versionen är ju numera också skickad till min redaktör, hurra!

Jag tänker faktiskt ta ledigt idag, bara för att jag har varit så duktig.
Vad jag gör en ledig dag?
Tack, jag ska städa.
Medan de som ska skura badrummet med tandborste sover sig redo, tänker jag röja i rummet som jag sover i.

Ungefär så.
Vad gör ni?

3 kommentarer:

Agneta sa...

Jag har tagit en powerwalk, lyft en skivstång, stretchat, druckit kaffe.

Efter frukost ska jag fortsätta skriva. Hoppas på bättre flyt idag än igår …

Ebba Range sa...

Sitter fortfarande i morgonrock, njuter av en kopp te här vid datorn. Sedan får jag se vad det blir ... kanske fortsätter med att skriva in vissa tuttinuttiga sms i ett Worddokument att ha kvar för framtida bruk.

Singelmamman sa...

Jag har jobbat. Jobbat. Och jobbat. Jag är inte färdig än.