lördag 19 oktober 2013

Jag sitter i köket.

Dricker kaffe. Pressovarianten.
N har en underbar lägenhet mitt på Söder. Högt i tak, gamla trägolv (furu antar jag)och en meter till Götgatan.
Och ett riktigt kök, ett man vill sitta i.

I min förra lägenhet, den jag sålde häromdagen, var det enda nackdelen. Jag fick aldrig till köksmyset hur jag än tapetserade och möblerade. Det var något med att det var smalt, att det inte gick att ta ett bord vid fönstret ...
Senaste åren gav jag upp, och åt all mat i vardagsrummet som var just mysigt.

I nuvarande bostaden är köket helt okej, men eftersom vi inte ska bo kvar där har jag noll ambitioner.
Det är om vi får den fina jag väntar på svar om, som ett lika fint köksbord ska in.
Bordet och stolarna har jag redan visat, men på en annan bild. Och de tål att ses igen.



Jag drömmer om det och att äntligen få bjuda hem mina vänner på middag.
Och att det nästa jul kan få se ut ungefär så här:




(Den här julen är jag nog ensam hemma med min Misse som man inte kan, inte vill, lämna ensam. N ska eventuellt resa bort med sin dotter, och sonen ska med flickvännen till Östersund.)

4 kommentarer:

Andra intryck sa...

Verkligen jättefint, speciellt bordet gillar jag!

HOUSE of ADELA sa...

Jättefint, fast jag tycker det är lite sorgligt att du ska sitta ensam vid jul♥

Kram
Adela

Anonym sa...

Då sitter du med din misse och jag med min.
Det kan vara skönt det också.
Det finns många andra dagar att umgås på och om man inte ser sig blind på högtider så spelar det egentligen inte någon roll.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Nä, det känns inte särskilt sorgligt. Det är massor med bra teveprogram, jag ligger tonvis efter i läsning av böcker och i slutet av månaden får sonen stanna hemma med katten när N och jag åker på en efterlängtad semester.
Bra va? :)