fredag 17 januari 2014

Jag kom hem med huvudvärk igår,

och vaknade med det idag.
Det är möjligt att jag drack för lite kaffe igår, alltså fyller jag på förrådet och tar för säkerhets skull ett piller.
Det går inte att vara annat än i toppform ikväll när jag ska på krogen och fira ettårsdag med Nisse.

På måndag tar jag ett tillfälligt stopp i min semester och träffar förlaget.
På förmiddagen ska jag träffa projektledaren för båtbokskryssningen och sedan min förläggare, Teresa.
Vi ska prata om En liten värld, eftersom det bara är veckor kvar till releasen(Iiiiiiii) men vi ska också prata om nästa bok - just nu med arbetsnamnet Sara - som min förläggare har läst och som jag ska börja bearbeta så fort min semester är över, första februari.

Jag ska hålla mig till dess för jag behöver det, men kommer nog att få hålla fast mig för att inte slänga mig över nästa bearbetning. Det är det som det handlar om nu, inte redigering, eftersom det inte är klart än.
Jag räknar med att jag behöver två-tre veckor till för att kunna kalla det ett färdigt manus.
____________________________________________________________________________

Fredag.
Bra va?



6 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Här sitter jag på mitt sterila kontor och råddar med tentor. Skulle SÅÅÅÅ mycket hellre byta liv med dig!

Åsa Hellberg sa...

Men du har en fast inkomst, va? :)

Kati sa...

Åhh, vad mycket spännande på gång! :)

Åsa Hellberg sa...

Kati; ja, massor att se fram emot.

Hanna Lans sa...

Det har jag. Men sådant har en blivit av med förr. Cyniker, moi?

Åsa Hellberg sa...

Åh, jag vet. Men du är grym!