lördag 15 september 2012

I natt drömde jag att jag bodde i ett hus

och hade gäster; ett ungt par med ett barn och - skulle det visa sig - en vit katt, två svarta kattungar som såg ut som hundar och två marsvin. Misses toalett och hela mitt badrum var helt upp och ned tack vare dessa djur, och min kattälskling var förtvivlad.
När jag ropade på paret att de fick ta hand om sina djur hade de åkt, så jag öppnade dörren och släppte ut dem.
Vysch ut med er bara.
Trafik? Could not care less.

Jag undrar hur jag hade löst det där om det hade varit verkligt.



2 kommentarer:

Anne Jonsson sa...

Misse hade helt enkelt fått tre nya kompisar...?
Kanske det var meningen att du skulle fundera på att han mer än en katt, en lekkompis till Misse?

Åsa Hellberg sa...

Ha.Ha.Ha. Misse HATAR andra katter. HATAR. Han är nöjd så länge han har sin toalett, vattenskål, balkongen och mig & sonen.