onsdag 26 september 2012

Idag har det varit mörkt i förorten. Mörkmörkt

så där så att man behöver tända lampor mitt på dagen.
Men nu börjar det klarna upp, precis när jag ska köpa potatis till moset som kommer att serveras här idag. Till det blir det nog någon form av lättuggad köttfärsbiff med mycket sås så att det gliiiider ned i strupen utan att ha för mycket tandkontakt.
Vi är fortfarande rädda för blodet. Hu. Det vore förfärligt om det började rinna igen.

Lika läskigt som det där röda är det att ingen verkar ha läst Sonjas hemlighet än och jag är knäckt av nervositet.
Jo, världens bästa Boll läste manuset. Jag håller just nu hårt i vad hon säger : Eftersom jag har läst manuset så VET jag att den är lika bra som debuten.


14 kommentarer:

Ninas skrivarlya sa...

Jag började på boken idag. Och gaddäm! Me gusta! Mucho!

Åsa Hellberg sa...

Åh, hjälp. Men I love you just nu!:)

Shamrock sa...

jag väntar på den perfekta stunden när jag kan sätta mig ner och njuta

Åsa Hellberg sa...

Hoppas ni inte tror att jag tvingar er att läsa, för det gör jag inte ... eller ja, kanske. Lite. Nästan, men bara nästan så är ni tvungna att ... ja,du vet.

Ebba Range sa...

Åh så jag lääängtar efter att bara kasta mig in i boken - men har bara hunnit stjäla åt mig tid till 6:e kapitlet.
Njuter så här långt av att tonen är densamma som i S sista vilja!

Åsa Hellberg sa...

Skönt att höra. Hoppas tonen håller hela vägen!

Susanne B sa...

Den är fanatstisk. Rekommenderar den varmt till nära och kära. Men väntan är alltid jobbig ju!

Anneli Stålberg sa...

Jag hoppas kunna köpa den signerad på bokmässan. Sedan ska det läsas.

Kaxig Qvinna sa...

Har inte haft en lugn stund men imorgon blir det tåg till Stockholm och då ska det läsas ombord. KRAM

Åsa Hellberg sa...

Tack Sus!!

Åsa Hellberg sa...

Ja! Hurra!

Åsa Hellberg sa...

*Gulp*

Agneta sa...

Jag tänkte köpa den på mässan, och få den signerad. Tänkte också hinna få en liten pratstund med dig. I alla fall hinna säga "hej, det är jag som är Agneta"

Åsa Hellberg sa...

JA, vad roligt. jag är där lördag eftermiddag och söndag förmiddag.