måndag 7 januari 2013

I min förort är det mörkt som natten.

Skulle det inte vända nu? Bli ljust, fint och promenadvänligt?
Kan julen starta i början av oktober kan väl våren dra igång i januari? ¨

Nu blir ju jag lite deppig när det är vår. Lite alltså, och deppig - inte deprimerad som är en helt annan sak.
Jag tror det har med allt ljus att göra. Det där som kommer plötsligt någon gång i mitten av april. Mitt system får någon form av chock.
På hösten är jag totalt odeppig. Mörkret och jag kommer mycket bra överens.

Så jag tänkte att jag skulle vara mer med i år. Dra i mig ljuset när det kommer. Sätta näsan i vädret så fort som möjligt.
Det är bra tänkt i alla fall, för den här veckan kan jag tydligen glömma.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Eller hur! Var fasiken är ljuset någonstans?

Agneta sa...

Jag ska gå ut i det som ska föreställa dagsljus och försöka lapa i mig någon D-vitamin. Så dags nu när "solen" snart går ner. Men lite luft i lungorna ska bli skönt.

Ebba Range sa...

Här är det grått men promenadvänligt ändå. Tog en jättedos med D-vitamin före utgången. Det äter jag varje dag, året om eftersom jag haft grav brist.

Nina sa...

Jag fick vårkatalogen från H&M i mellandagarna. Så att...

Hanna Lans sa...

Idag var jag på café med väninnan. Där såldes det semlor. Götapetter!