onsdag 9 januari 2013

Nya avsnitt av Scandal, ikväll 22.00 på femman.

Hurra för oss som har längtat efter det, efter vardag och återkomst av älskade teveprogram.
Jag skäms inte ett dugg för att vara tevebesatt, tvärtom är det lysande för alla de dialoger jag ägnar mig åt i mina manus.
Det snackas ju lite i mina böcker.
Av fler än en.
I Sonjaböckerna har jag hittills haft 6 + 2 + 2 + 2 + Sonja = tretton stora karaktärer, alla olika. I nya manuset är det ett gäng till, som i sin tur är annorlunda mot de tretton i de första böckerna.
De gäller att hitta egenheterna hos var och en eftersom jag inte vill skriva repriser, och det är onekligen en utmaning när jag blandar in så många.

Så jag behöver mina inspirationsserier och den ikväll är lysande.
De vändningar som Shonda Rhimes (skaparen av serien) får till är briljanta. Vi bokförfattare kan lära oss massor, om vi vill.
Jag vill.
Ikväll 22.00 som sagt.

Inga kommentarer: