fredag 1 februari 2013

Tio i sex, och jag har varit vaken i två timmar.

Just nu är det tur att jag inte har en alldeles vanligt jobb att gå till.
Enligt Google är det inte helt ovanligt med sömnproblem när man börjar med kolhydratfattig kost och tydligen ska det bli bättre.
Hoppas, hoppas, hoppas.

Om jag vänder fokuset från stupstocken till vilken veckodag det är, känns det genast mycket bättre.
Fredag.
I love fredag!
Och min sista amaryllis har slagit ut.
Bara en sån sak kan ju få vem som helst lite prillig.

9 kommentarer:

Sus sa...

God morgon! Sonja ska följa med till Thailand. Jag har gett upp hoppet att hinna läsa dem nu. Jag längtar efter henne. Och väninnorna.

Inget vetenskapligt trams någonstans =D

Åsa Hellberg sa...

Inte ett enda vetenskapligt ord!

Spader Madame sa...

Amaryllisar är också kompensation. Hoppas det vänder med sömnen. Trots alla chips jag äter sover jag också som en kratta nu, inte bra för humöret. Alls.

Hanna Lans sa...

Jag trodde nog att det skulle vara tvärtom. Att man sov bättre utan kolhydrater. Där ser man. Ytterligare ett skäl för mig att aldrig pröva. Haaatar dålig sömn!

Åsa Hellberg sa...

Haha, ja, det är förfärligt!

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag vet. Vi behöver SOVA!

Snäckskalsdalen. sa...

Jag tror du läst fel, jag tror det blir sämre och sämre....till slut kan man inte sova alls, och där är jag nu. Jobbigt!

HOUSE of ADELA sa...

Låter inte bra att inte sova, hoppas det vänder!
Annars rekommenderar jag långa seeega löppass så lovar jag att du sover sen!:)

Kram!
Adela

Ebba Range sa...

Hoppas att du får sova gott i natt.
Jag sover bättre efter att jag började med Melatonin (sömnhormon) och täckt för fönstret så att det är riktigt mörkt i rummet.
Det där med mörkret tycks också påverka vovvens goda sömn.