lördag 30 mars 2013

Idag har jag varit mentor

och sträng skrivfröken.
Känns väldigt bekvämt, faktiskt. 
Jag pekar med hela handen, och att diskutera alla bara, upp och andra favoritord är det inte tal om. Ta bort, är den korta och precisa uppmaningen.Jag är som gjord för fröknerier och att eleven emellanåt ägnar sig åt tjurerier är ingenting jag tar någon som helst hänsyn till.

Efter att ha läst den här recensionen på Storytel har jag dessutom fått en kraftig släng av påskaftonshybris, vilket tydligen gör mig rätt odräglig.

2013-03-30 09:45
    
Detta är en av de ljuvligaste feel good böcker jag läst på länge. Jag är dessutom man och lyckades börja på denna bok av misstag. Fastnade direkt och kunde inte sluta läsa. Många hjärtliga skratt blev det längs vägen. Fick också igång egna tankar om vad jag skulle vilja göra.... Härlig läsning! Jag har dessutom gett bort den som pocket till vänner och bekanta under påsken.

9 kommentarer:

Agneta sa...

Härligt!

Annika Estassy sa...

Det ser vem som helst att det är N som skrivit! ;)

Anonym sa...

Du är väl inte coach (hur det nu stavas) för intet heller!
Det verklar som du fått användning av det här
önskar dig/er fortsatt Trevlig påskhelg
Sanna

Izabella sa...

Glad påsk önskas av en annan "fröken" som tycker att det är okej att vara hård ibland gentemot elever ;-)

Ebba Range sa...

Det är säkert en klädsam roll för dig!

Singelmamman sa...

Var det! Både odräglig och med hybris om så vore. Det kan du väl absolut unna dig. Grattis till fint omdöme.

Kati sa...

GLad Påsk Åsa!

Åsa Hellberg sa...

Tack alla, och glaaaaad påsk.

Andra intryck sa...

Härligt! Glad påsk!