fredag 1 mars 2013

Min fina ford blev grundligt undersökt.

En lampa bländade lite men besiktningsmannen tog fram skruvmejseln och rättade till den.
Ett plus.
Han berömde mig för att jag exemplariskt hade tagit fram varningstriangeln och spänt alla bälten.
Ett plus.
Han suckade lika tungt som jag när han förstod att kylaren läcker någonstans. Men blev glad när han såg mina däck. Fram. Jag fick lära mig att de bästa däcken alltid ska sitta bak. Alltid.
Ett plus.
Han visade mig plåt som satt lös på undersidan och tyckte att jag skulle fixa det samtidigt som kylarvätskan. Det kommer att kosta pengar.
Ett minus.
Men ändå omtänksamt.
Ett plus.
"Väldigt fin undersida på den här Forden, ingen rost alls", sa han.
I smyg klappade jag på bilen sådär som man gör på hundar som har gjort väl ifrån sig.
Ett plus.

Karl´n fick totalt 10 poäng när jag fick den här lappen.