söndag 23 juni 2013

Det är lustigt hur förtjust jag är i hav,

trots att jag struntade fullständigt i det när jag växte upp i Fjällbacka. Det fanns där, det var kallt men man badade ändå.
Ungefär så.

När det är fint väder är nog den här sittplatsen i Torekov rätt skön.




































Eller så skulle jag kunna tänka mig att sitta på den här stranden i Båstad, en dag när det inte ösregnar som det gjorde när vi var där igår.



Äta glass kan man göra i vilket väder som helst. Här fanns det en ljuuuuvlig med lakritssmak. Rekommenderas!




































Jag har ätit så mycket underbara kolhydrater den här helgen att det kommer att krävas avgiftning kommande vecka.
Sista påfyllningen av sådana gjorde vi någonstans i Småland - på väg hem - och vem satt i bollhavet om inte kusin Christian.
It it a very small world. Helgen har vi tillbringat med en kockvän till honom, som är gift med N:s syster.

Summasummarum: Underbar helg med N:s familj och jag har fått se ett annorlunda hav än det jag är van vid.
Hurra!


5 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Det är något visst med hav. Alla hav. Fast hav med skärgård är alltid strået vassare. (Kanske är jag partisk här, kanske.)

Kati sa...

Jag är lite diskriminerande och föredrar medelhav... :) det är något med turkositeten i det som jag bara älskar!

Nina sa...

Jag är uppväxt vid östkusten; tog fem minuter att gå från mina föräldrars hem till hamnen där vi hade vår båt.
Först när jag flyttade hemifrån som jag insåg hur lyckligt lockad jag var.

Singelmamman sa...

Hav. Jag älskar hav. Skulle aldrig kunna bo i inlandet. Och när jag blir äldre ska jag bo mycket nära havet.

Agneta sa...

Härligt med havet. Båstad är himla mysigt!
Låter som en helt underbar helg.