lördag 1 juni 2013

Jag vaknade i gryningen av att katten kräktes.

Två gånger.
Orsaken stod på bordet. 

Skulle jag fråga honom skulle han säga att rosor och tulpaner är favoriterna och att det går utmärkt att stoppa ned en tass i en vas och liksom dra blomman över kanten, trots mattes smarta drag att ha dem i en hög vas.




































Lördag.
Bra dag.

Idag är det Stockholm maraton och tyvärr blir det regn i eftermiddag.
Löparna kanske gillar det, men lite tråkigare för publiken.
Själv ska jag till Söder och jag vet inte riktigt om de springer där, måste kolla.

Kollat: de springer på Södermälarstrand, längs med vattnet. Alltså inte på Söders gator där jag befinner mig.
Springa i 4.2 mil. 
Är inte det galenskap när man 
1.(Om man nu nödvändigtvis måste röra på sig) Kan gå. 
2. (Personlig favorit) Åka bil?

Vad säger ni? Hur många maror har ni sprungit? Och den viktigaste frågan; varför???


4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Nej, jag nöjer mig med att gå fram och tillbaka med dåggen till Hallinden!

Anonym sa...

Maran är stolleprov och rena galenskaper

// Kia

Jenny sa...

Håller med. Springer dock gärna 5km ibland, men det räcker. Lever ihop med en Iron man Cykling 18 mil, Springa 4 mil och simma 3,8km. I ett sträck! Helt sjukt galet.
Ska erkänna att jag gärna cyklar si så där 2 mil emellanåt. Jag älskar att känna farten och vinden.
Varför han gör det? Ingen aning, han har väl ångest eller nått ;)
Han anser att Sthlm Marathon inte är något att bita i.

Åsa Hellberg sa...

Stolle var ordet:)
Jenny; haha, ångest, haha.