lördag 31 augusti 2013

En av fördelarna med att ha både ett förlag OCH en agent

är att man kan hitta, och tjata sig till, böcker man ser i hyllorna.
Senast hos Grand, när jag såg omslaget på Karin Wahlbergs första bok i en ny serie, Lasarettet. 

"Karin Wahlberg har skrivit en spännande och initierad skildring av en händelserik vardag i en svensk småstad på 50-talet. Än finns det hopp är första delen i en romanserie om människorna kring ett lasarett - en värld fylld av spänning och allvar, skildrat med ett stort mått av tidsfärg och nostalgi."


Det är ju så lustigt att jag samlar på mig böcker, för jag läser alldeles för lite. På sin höjd en snutt om dagen. Och då kunde det ju vara bra om jag lät bli att ta hem fler, i alla fall tills de jag redan har är utlästa. Men det är tydligen inte så jag jobbar ...
Däremot ger jag bort alla som jag vet inte intresserar mig, men kanske andra.
I det här huset finns ett bibliotek innanför tvättstugan och det kommer nog att vara mer än kokböcker som landar där när jag ska flytta.

För övrigt då?
Jo tack, jag har lite ont i halsen och tänker ha på mig morgonrock hela dagen.
Om halsontet är ett minus så är regnet två plus.
Summasummarum är det en rätt bra lördag

Inga kommentarer: