lördag 29 oktober 2011

Centrumspaning löningslördag

  • Fel kö. Kassörskor har gått tadetlugntkursen och har inte räknat med en snartfemtio med ryggont.
  • Tomt i kötthyllan. Snartfemtio köper den ynkliga fläskfilé som finns kvar.
  • Människor med smyckade tungor låter dessa hänga mer ute än inne. Har man inga glasögon ser man inte smycket och tror sig därmed ha blivit lipad åt. Snartfemtio reagerar.
  • Kvinnor handlar, män betalar, män bär. Snartfemtio handlar, betalar och bär. 
  • Nykläckta butiksbiträden tittar medlidsamt och frågar med en misstänkt tyckasyndomröst om snartfemtio behöver hjälp.
  • Snartfemtio ser sig själv i en spegel, förstår dem och går hem.

8 kommentarer:

Agneta sa...

En inte så bra dag? Hoppas det blir bättre i morgon!

Åsa Hellberg sa...

I övrigt .... strålande:)

Snäckskalsdalen. sa...

Det blir bättre när du kommer över det det där femtio strecket, jag lovar, då går allt som smort...hööhö....kram

Åsa Hellberg sa...

Haha, vilken tur:)

nillas liv på pinnen sa...

Haha, det är ju det jag säger, det är SYND om oss som snart fyller femtio! ;)

Åsa Hellberg sa...

Nilla; jag vet ...

Kati sa...

Jag råkade ut för en sån där tadetlugntare i kassan idag jag med, suck!!

Åsa Hellberg sa...

Det är sådana där coacher som jag som lär ut tadetlugnt. Ska sluta med det:)