fredag 28 oktober 2011

Kommande vecka är jag allra mest ledig.

Alltså måste jag städa.
Så där på riktigt.
"Tvätta ned köket", som min väninnas farmor alltid sa.
Då börjar man uppifrån och går nedåt.
Dammsuger väggar.
Våttorkar allt som tål väta. Mina köksskåp gör det.
Tror jag i alla fall ...
Tömmer dem och städar ur.
Lådor.
Tömma.
Torka ur.

Det händer att jag önskar mig ett stort kök.
Emellanåt är jag nöjd med mitt pyttelilla.
När det ska tvättas ned gäller det senare.

Jag ger det två timmar.

3 kommentarer:

Gafflan sa...

Ja usch ja! Tvätta ned köket behöver jag också men kommer mig inte för att göra allt på en gång.
Sv: Döttrarna och jag är ju i olika stadier av förkylning medans maken bara var fredagstrött, han går ju upp 04.40 på vardagar.

Life´s Silverlining and I sa...

wow det är bra gjort att göra så ordentligt! jag brukar ta lite då och då:) läser din blogg regelbundet men har nog inte skrivit här förrän nu. Tack för trevlig läsning!

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; stackars maken och krya på er.

Lifes; varmt välkommen hit. jag tar också lite då och då, men nu har jag tid att göra en ordentlig insats:)