måndag 10 oktober 2011

Måndag morgon.

Nästan förmiddag.
Jag sov till halv nio och har därefter  lugnt väntat ut sonens ockuperande av vårt lilla badrum.
Om ni tror att det bara är döttrar som ägnar sig åt sådant kan jag berätta att så är det inte, i alla fall inte i den här familjen.

Själv använde jag mascara i hans ålder, så mycket mer hade jag inte kommit på då.
Rouge hittade jag till i London när jag var sjutton.
Jag var överviktig, hade småkrullspermanentat hår och med illröda kinder var jag nog rätt lik en clown.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

...men troligen en söt clown!

Åsa Hellberg sa...

Väldigt tveksamt, väldigt:)

Lysande ögonblick! sa...

haha. Tonåren var en tid för sig. Jag började ganska tidigt med smink och hade lite av en pannkaka i ansiktet. Glad att jag slutade med det. :)

Åsa Hellberg sa...

Alexandra; haha