lördag 6 april 2013

Är inte ett dugg bättre i tanden

och igår när jag kom hem från min fantastiskt trevliga kväll hos Anna och värken tilltog rejält, tog jag två rosa piller och en alvedon som när jag svalt visade sig vara en penicillintablett.
Fanskapen ser exakt likadana ut och i ett lite mörkt kök och utan läsglasögon ...
Är det inte bättre i morgon får jag nog åka tillbaka till akuten för att i desperation peta i sig så mycket värktabletter som jag gör när det känns som om käken ska sprängas, kan ju inte vara särskilt nyttigt. 

Middagen hos Anna var i alla fall hur trevlig som helst. Hon, Suzanna och jag är ju numera förlagskollegor vilket är jätteroligt. Annas trea (Sommarhuset och Lyckostigen är de första) kommer i slutet av augusti och Suzanna skriver på sin tvåa (ettan heter Dubbelexponering.)

Här är den fina kocken i sitt fina kök.























4 kommentarer:

Simona sa...

Tror inte det är meningen man ska ha sådär ont så länge. Har du kollar med sjukvårdsrådgivningen?

Mvh
Hönsmamma

Åsa Hellberg sa...

Nope, men jag har läst på nätet. Penicillinet ska verka på tre dygn, annars måste man sätt in ett annat. Två dygn nu. Och om jag bra håller pillertiderna funkar smärtlindringen. Igår var det så trevligt att jag glömde ...

Anna Fredriksson sa...

Härligt att få ha dig på middag! Tycker dock jag ser en aning gravid ut på bilden... Det är jag INTE. :) Kram från förlagskollegan!

Åsa Hellberg sa...

Haha, det såg jag faktiskt inte.