söndag 7 april 2013

Efter en dag full av kvitter

är jag rätt slut och resten av den här söndagen hänger jag i min soffa. I morgonrock. Fleece.
XL, så att den blir lång och stor.
Jag är petig med mina morgonrockar, i alla fall de som ska användas som värmekällor. Av någon anledning görs de sällan hellånga. Mycket irriterande. Jag förstår inte riktigt varför.

Och ja, det är klart att jag vet att det finns svårare frågor än varför morgonrockar görs i en viss längd och inte i en annan, men i den här bloggen pratar vi sällan om meningen med livet eftersom jag tror att det är rätt meningslöst. Livet alltså.
Vi föds, vi dör, och däremellan kan vi - om vi vill - skriva några böcker, föda barn, dricka en hel del kaffe och umgås med schysta människor.

Ungefär så, men med en viss variation förstås.
Vissa dricker till exempel te, vilket jag aldrig riktigt har förstått.
Ändå har jag olika sorter i mitt skåp eftersom jag tror att om jag har det hemma så kommer jag att frestas att dricka av det.
Det har hittills aldrig hänt.

Ja, nä, ni hör att jag är trött. Jättetrött.
Kvällens filmtips är i alla fall Maria Wern. Fyran 21.00. Jag tror faktiskt att Anna Fredriksson, ni vet den författande kocken från häromkvällen, har skrivit manuset. Jag tror till och med att jag vet att det är så eftersom vi pratade om det i fredags.
Och om hur det är att göra manus av böcker. Intressant som tusan, eftersom både Anna och Suzanna är i filmbranschen och jag inte har en aning.

Anyway, kvällens film är bra och riktigt läskig. Hu.

2 kommentarer:

Annika Estassy sa...

Min morgonrock är i fleece, blå och lång. Eftersom jag är kort. Jättepraktiskt att vara kort. Ibland. Och jag är en tedrickare. Du kan skänka mig dina tepåsar om du vill. Nu ska jag se på ett avsnitt av Downton Abbey-boxen. Skönt att din varböld gav upp till slut!

Åsa Hellberg sa...

Jättesköönt!