fredag 5 juli 2013

Dagen skrivstuga fick ni igår kväll.

N fråga mig om jag skulle köpa den om jag hade råd (23 MILJONER KRONOR) och det skulle jag inte om jag inte på mycket äldre dar blir mer tokprivat, folkskygg och inåtvänd än idag.
Men en vecka och skriva på bok? Japp, utan tvekan så länge det ingår en båt i hyran.

För faktiskt början det locka att åka bort alldeles själv och skriva.
Jag önskar att jag kunde åka till en grekisk ö, eller kanske till mitt älskade Cypern. Sola, bada (funkar där eftersom vattnet är varmt) och sedan skriva klart "Sara."
Drömma är trevligt.
Och kanske någon gång, när jag skriver på sexan eller sjuan?

Nu kör jag klart den här redigeringsomgången av En liten värld, senast ska den vysch tillbaka till förlaget innan jag åker till Hassela i eftermiddag.
Ska på vernissage. Med N, som har bott i byn ett par år.
Bra avbrott inför nästa veckas skriverier på mitt femte manus.

Men nu; mot kaklet med fyran.
Kämpa Åsa, kämpa!


Inga kommentarer: