lördag 20 juli 2013

Jag bytte en propp igår.

Det behövdes inte. Det var bara att knäppa på huvudsäkringen igen. Men bytt är bytt, tänkte jag innan jag mycket nöjd med mig själv klev ned från köksstolen.

Anyhow, idag la spisen ned all verksamhet.
Mitt i matlagningen. Jag hade tänkt göra fantastiska köttfärsbiffar till ugnsstekt färskpotatis. Och en sås på turkisk yoghurt, svindyr olivolja och vitlök.
'Så blev det alltså inte.

Vi hann köpa pizza och äta upp den innan jag kopplade ihop spisens kollaps med gårdagens proppbyte, och mycket riktigt; jag hade satt in en propp med för lågt ampereantal.
Till en spis ska det vara 16.

Men ni vet säkert sånt och att ström inte är att leka med.
Ni stoppade säkert inte fingret i ett proppskåp när ni var gravida och nu pratar vi aldrig mer om det.



Inga kommentarer: