måndag 3 oktober 2011

När jag läser andras bloggar blir jag alldeles

svettig av allt som dessa bloggare håller på med.

Det syltas, saftas, lagas, fixas, donas, köps, säljs, springs, promeneras, plockas, fördjupas, fläktas, flämtas, solas, vaggas, ammas, skrivs, deletas, pratas, umgås, sjungs, lyssnas, städas, tvättas, peelas, målas, monteras, tapetseras, reses, flyttas, twittras, facebookas, fotograferas, masseras, uppdateras, jobbas ...

Ingenstans läser jag om latmaskar som äter praliner och viftar på tårna.
Jag är en oerhört ensam människa.

10 kommentarer:

Agneta sa...

Nähädu! Jag har ätit Noblesse - som jag vann två askar av på Liseberg. Men okejdå, jag har tömt diskmaskinen också.

Åsa Hellberg sa...

Hurra och grattis!

Kati sa...

jag har sovit mest hela dagen, och när jag inte sovit har jag bara suttit framför datorn och ätit chokladcroissanter...

Sofie B-C sa...

Själv har jag just dukat under för tidspressen, och tänkte just titta in och tacka för all fin bloggkontakt, i samband med att jag stänger min egen blogg. Hoppas att vi kan hålla kontakten i alla fall. Kramar!

Malin Persson Giolito sa...

hmm... olika falla ödets lotter, antar jag.

Cecilie von der Ohe sa...

Jeg er en blogger, men jeg har ikke gjort noen av de tingene du nevner her. Ok, jeg har handlet noen få ting i butikken og vasket en genser i vaskemaskinen i dag. Hvis du får prestasjonsangst av alt du ikke får gjort, er det bare å titte innom min blogg. Nå tror jeg at jeg skal se en episode av Hotel Cæsar som er en norsk såpeserie som går på TV 2. Vi blogges! :-)

Cecilie

Anneli Stålberg sa...

Den tiden får väl också komma, hoppas jag! :)

Anonym sa...

Vissa dagar är mer aktiva än andra - i alla fall för mig - och min tanke är alltid gör det ordentligt eller inte alls.
Så ofta blir det inte alls för att annars går jag och retar mig på att det inte blev så bra som det kunde ha blivit.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Katarina; way to go!

Sofie; absolut!

Malin; onekligen:)

Cecilie; nej, jag får aldrig prestationsångest tack och lov:)

Anneli; vänta du bara:)

Sanna; haha, det är ju också ett sätt att hantera det:)

nillas liv på pinnen sa...

Du glömde 'jympas' för det håller ju jag på med också då.