lördag 1 oktober 2011

Till Posten.

Jag har idag skickat iväg ett strålande manus i ett av era färdigfrankerade gröna XL-påsar.

Vid invägningen befanns mitt vadderade kuvert väga 224 gram över de 2 000 gram som jag hade betalat för i och med inköpet av den gröna påsen.

Döm av min förvåning när jag då fick betala ytterligare 150 kronor, det vill säga för 2.2 kilo, istället för de dryga 200 gram som översteg maxvikten som jag - som sagt och som är värt att repeteras -  redan hade betalat för.

Eftersom mitt manus är viktigt för mig betalade jag förstås, men jag är förundrad över den obefintliga flexibiliteten i era regler.

Varför kunde jag inte enbart betala för "övervikten"?

Att mitt manus bedöms som ett paket - när det överstiger den maxvikt ni har satt - men trots det skickas iväg i SAMMA KUVERT som jag redan har betalat för är skamligt.

12 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Skandal!
Men jag är inte förvånad. Flexibilitet och sunt förnuft är på utdöende dessa dagar.

HOUSE of ADELA sa...

Spännande med ditt manus, men jag är inte förvånad över posten....suck, inte mitt favoritställe!!

Kramar
Adela

Fru Venus sa...

Den svenska posten är mitt hatobjekt nr 1!

Ebba Range sa...

Det finns väl inget som är bra med Posten längre? "Det finns ju ingen RIKTIG post!"

Oj, så många ord och sidor du måste ha skrivit!
När jag skickade in mitt 1:a manuset hade jag oxå en XL-påse med det var under 2 kg och på 80.000 ord.

Lycka till i vilket fall som helst:-)

Åsa Hellberg sa...

Ebba; nej, ungefär lika många ord men väldigt breda marginaler:, då blir det många sidor.

Shamrock sa...

Det var bättre förr, då kunde man göra sånt

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; det är irri.

Cecilie von der Ohe sa...

Posten i Norge er ikke stort bedre. Her diskuteres det også om de kan la være å sende ut post på lørdager. Ha en fortsatt fin lørdagskveld! :-)

Cecilie

Cecilie von der Ohe sa...

Posten i Norge er ikke stort bedre. Her diskuteres det også om de kan la være å sende ut post på lørdager. Ha en fortsatt fin lørdagskveld! :-)

Cecilie

Simona sa...

Ständig denna diskriminering av de överviktiga!

Åsa Hellberg sa...

Cecilie; här får vi aldrig post på lördagar.

Simona; ja:)

Robert W sa...

Det sägs att man ska hata synden och älska syndaren. Så vi får väl hata Posten och älska dess personal. Eller nåt...