fredag 15 april 2011

Där andra har blommor

har jag en bakteriehög.
Visst är det äckligt?

Mer av den varan:
När jag flög hade jag ofta bihåleinflammation, emellanåt så illa att mina bihålor fick tömmas.
En sjuksköterska fick då hålla i mitt huvud medan doktorn stack in en lång nål genom näsväggen och drog ut allt gegg som gömde sig bakom.
En tampong i vardera näsborre stoppade blodet och på ett kick så blev jag frisk(are). Fram till nästa förkylning i alla fall.

I valet mellan snyt och nål väljer jag det första.

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Det värsta är väl att snoret aldrig tar slut - det produceras ständigt mer

Åsa Hellberg sa...

Jag vet, visst är det konstigt?

Agneta sa...

Låter inte roligt alls...

Pennelina sa...

Nu för tiden verkar de inte vara lika pigga på att spola bihålorna.

För ett par år sedan bröt de upp halva kraniet på mig för att minska problemet, men jag har fortfarande kronisk bihåleinflammation... för de kunde inte ta alla polyper som behövdes för att jag skulle bli frisk. Några satt för nära hjärnan och ögonen?!? (Hur ser vi ut där inne??)

Hoppas det släpper för dig snart!

Förresten, flyga med bihåleinflammation... gör inte det djävulskt ont?

Kramar från mig <3<3<3<3

Ninas skrivarlya sa...

Huuu... flög med bihåleinflammation en gång. jag fick nästan panik för det gjorde så galet ont! Tur att det bara var en inrikesresa som inte var så lång... ;)

Anonym sa...

Har aldrig haft bihåleinflammation - och är glad för det - men jag håller med dig; föredrar snyt framför en stor nål.
Jag är inte så där jätteäklad så jag tycker att den där högen i nte är så farlig - värre om du spritt ut dem över allt
krya på dig
kram Sanna

Lysande ögonblick! sa...

Nämen usch. Det förstår jag. Krya på dig kära du. Hoppas du får en rogivande helg. :)

JCMAS sa...

Nu tycker jag förbaskat synd om oss. Sådär såg min fönsterbräda ut för en vecka sen. 5 dagars hög feber och snor i kopiösa mängder i... 14 dagar nu!! Bläk. Hoppas du blir frisk, snabbt, snabbt!

Åsa Hellberg sa...

Tack Hurrni.
Visst är jag bra på att beklaga mig:)