måndag 11 april 2011

Måååååndag morgon.

Sonen har varit uppe och pluggat sedan klockan sex. Det kan bli så när man glömmer.

Själv är jag också oerhört glömsk.
Ord kan för mig vara vara förfärligt svåra att komma ihåg.
Och oförrätter.
Det senare lägger jag dock på mitt pluskonto.
Orden är det värre med.
Särskilt namn på saker och ting som blommor, mat och personer.

Däremot glömmer jag sällan ett ansikte.
I vilket sammanhang jag har sett det är däremot en helt annan sak.
Någon från en buss kan bli en gammal arbetskamrat och en kassörska på Åhléns en före detta kund.
Tricket är att hälsa och sedan se vad som händer.
Oftast händer ingenting.
De jag känner igen känner inte igen mig.

Motsatsen kan jag inte påminna mig att jag någonsin har varit med om.

5 kommentarer:

Shamrock sa...

Råkade ofta ut för det när jag själv satt i kassa

Anonym sa...

Jag har hälsat väldigt glatt, på ett par tre kändisar, tills jag generat får säga dock med ett leende"jag känner egenligen inte dig - eller hur?"
Då har de sett på mig med en road min och sagt "nej men det gör inget"
De fattade antagligen att jag inte var någon tokig fans som ville "hoppa på dem".
En av dem blev faktiskt "påhoppad" av en annan person strax efter (vi satt på en restaurang)
Jag är hemma med magont i dag - men önskar dig och andra en fin dag
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; jag förstår det.

Sanna; krya på dig!

Malin sa...

Det är festligt med folk som spontanhälsar åt höger och vänster. Fortsätt med det :)

Åsa Hellberg sa...

Malin; haha, japp, det ska jag.