torsdag 7 april 2011

Min parkbänk,

som har varit mitt vårobservationsobjekt, har nu strippats från all snö.
Den går dock inte att sitta på utan att få flisor i rumpan eftersom snöplogen hade bestämt sig för att just den var en bra lastplats.

Nu ska jag inte sitta ned, tvärtom, så för mig personligen är det bara bra med en obrukbar bänk.
Jag kanske skulle se till att det fanns lite flisor i soffan hemma också.
Med det sagt förstår ni ungefär hur det går med min träning.

Hade loppet jag anmält mig till istället hetat "filosofmilen" hade jag varit i fin form redan nu.

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Och du talar om storm i Sthlm.....då skulle du vara här i det gamla väster! Då vet du hur det kan blåsa här......

Lysande ögonblick! sa...

Allt har sin tid. Snart är flisorna borta och du kommer vilja ut och studsa som aldrig förr. Fram till dess är soffan väldigt fin också. :)

livia sa...

Filosofmilen skulle jag också kunna tänka mig delta i : )

Åsa Hellberg sa...

Snäckan; men det är SALT vind som viner hos dig. Här är det asfalt, sand och en och annan gammal tant.

Alexandra; I love my soffa!

Livia; häng med för tusan:)