söndag 10 april 2011

För att komma åt

alla dammråttfällor är jag i vardagsrummet slash sovrummet tvungen att flytta på de gigantiska möbler jag har, det vill säga soffan och dubbelsängen.
När det nu är gjort under vrål och svordomar återstår att ägna ett par timmar åt tvätt innan jag tror att jag skickar iväg sonen för att fixa mat eftersom jag vid den tidens ska se Grey´s Anatomy.

I morse tog jag fram min gamla trotjänare, en Helly Hansenjacka som jag fick till skänks under ett av de många Gevalia-event jag arrangerade för tretusen år sedan.

Anyway.
Idag åkte den fram när jag skulle ta en frisk, härlig och snabb promenad eftersom det såg så väldigt varmt och fint ut från min balkong.
Ha.
Ha ha.
I lä kanske.
Jag gick inte i lä.

Satan, vad jag frös.
Med armarna tätt runt kroppen blev det inte mycket till snabbgång.
Har ni försökt att gå fort utan att låta armarna svänga?
Det går inte kan jag berätta.

Men det var friskt, det var det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

såg något på en sida på internet som var ganska roligt. Delar den eftersom du är inne på samma ämne;

På grund av tidsbrist måste jag omplacera mina kära dammråttor. Kan hämtas GRATIS men du får själv fånga dom. Dom är stillsamma och lugna och orsakar inte så mycket bråk, ligger mest i hörnen, är förtjusta i golvvärme. De är alla grå, i olika nyanser. De är könsmogna, ...översexuella och har en tendens att föröka sig i rasande fart.. ..först till kvarn!!

:)
kram Sanna

Anonym sa...

Så det är kallt på östkusten? Här har vi haft arton grader i skuggan. Mmmm.... :)

Åsa Hellberg sa...

Sanna; haha.

Karina; i morse, men under dagen har det säkert varit skönt om än inte så varmt som hos dig. 10 grader typ...