måndag 4 april 2011

För mig var det viktigt

att känna att jag kunde välja.
Det valet kände jag inte att jag hade från början då jag styrdes av medberoendet, det som aldrig övergav eller slutade kämpa för någon annan.

Valet kunde jag göra först när jag mentalt hade börjat flytta mig ur missbrukssfären och in i mig själv, en flytt som gick väldigt långsamt  - men alltid åt rätt håll.
Visst tog jag mina återfall i kontrollerande och anpassning, men jag hade ändå alltid en riktning som ledde till mig själv.

Jag valde mig och och jag valde att känna mig älskad.

Min fasta övertygelse är att när vi väljer att känna oss älskade händer något med vår rädslor, murar och med hur vi ser på oss själva.

Kvällens tema på föreläsningen är "All you need is love".

4 kommentarer:

Mia S sa...

Japp.. jag håller med och skriver under på allt!

Kram..

Åsa Hellberg sa...

Bra Marie!

Simona sa...

Och minsann, var det inte lite Colin också.

All you need is love - och Colin.

Och du - hälsa din mamma från mig. Eftersom jag inte har en egen mamma blir jag extra glad när andras mammor gillar min bok.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Alltid lite Colin om jag får bestämma!