torsdag 21 april 2011

Tyvärr har man

flyttat systembolaget och placerat det rakt utanför min livsmedelsbutik.
Det är säkert bra för Konsum (och sämre för Ica som hade det bredvid sig tidigare) men för mig som varken gillar alkohol eller kassaköer blir det lite av en krock, särskilt en dag som denna när jag glömde att köpa grädde och var tvungen att börja om från början igen.

Utöver matinköp var jag och hämtade mina två par lagade vita byxor.
Det kan hända att de har fallit isär av åldersskäl - såsom tio år gamla plagg kan göra - men skräddaren gjorde dem som nya till det facila priset av 130 kronor.

Jag har haft en bra dag i förorten, hur har ni det?

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Soligt och skönt

livia sa...

Sommarvärme, grilldoft och fullt med barn som leker UTE, Gött!

Mia S sa...

Jo tack, det har varit bra.
6-årskalas med kaffe och glass men tyvärr försvann fina vädret en stund just som vi skulle fika utomhus :)

Ha en fortsatt bra helg..Kram.