tisdag 10 december 2013

Det är högtidligt och jag är berörd.

Vi missar minnesceremonin, men jag antar att det går att se den senare.
Just nu berättar Thomas Ledin om sitt möte med Mandela.

Samtidigt ser jag rubriken på en av kvällstidningarna.
En gammal kompis hemifrån. Vi spelade i samma orkester i många år.
Hon blev framgångsrik musiker och är nu politiker i SD.
Hon hoppas att ensamkommande flyktingbarn svälter ihjäl.

Jag hoppas att de hundra ledarna som är på plats i Sydafrika kan fortsätta sprida Mandelas budskap om fred och försoning.
Alltför många har fortfarande inte förstått.


6 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Det är helt sant, alltför många har inte förstått...skrämmande.

Kramar
Adela

Izabella sa...

Hatet växer överallt omkring oss och ibland skrämmer det livet ur mig, ska jag ärligt erkänna...

Shamrock sa...

Hon ser ju ut att vara 100 år äldre än du, jag förstår att du skriver "gammal" kompis

Anneli Stålberg sa...

Precis så är det ju tyvärr, allt för många har inte förstått. Själv fattar jag inte hur man kan vara så kall och till synes helt utan medkänsla.

Marina sa...

Vad är det som håller på att hända egentligen...?? Så skrämmande och snudd på overkliga uttalanden!

Åsa Hellberg sa...

Jag håller med alla om allt.