onsdag 18 december 2013

Vilken dag.

Vi var på Ikea i Kungens kurva när de öppnade och småstrosade runt, provsatt soffor, kom ihåg möbeltassar, fick ned ett par ramar i den gula påsen ... och sedan frågade vi om möbeltyget och då blev det fart minsann.
Det var slut.
Jätteslut.
Ingen leverans förrän i februari.
Fyra klädslar kvar i Järfälla, men inga till fåtöljerna.

Så vi släppte påsen där vi stod och sprang till bilen.

Nu var det bråttom, i Uppsala fanns ett fåtal kvar till både soffa och fåtölj.
Jag körde som en biltjuv och vi slirade in klockan ett och fick tag i överdragen, sedan kunde vi strosa runt där istället.
Vi åt. Köpte gardiner, skrattade.

Tills tio i tre då jag kom på att jag skulle hämta nyckeln till nya lägenheten klockan fyra.
 I Stockholm. På Östermalm.

Ni som inte känner till Stockholmstrafiken kommer förstås inte att förstå att det tar över två timmar att ta sig sju mil, men så var det idag.
Jag missade mötestiden med över en timma och fick slira in på Stockholms central och hämta nycklarna innan de åkte med till Dalarna.
Det var på det berömda håret.

Nu är jag trött, hungrig och vi ska ha en liten julafton.
Jag får sova sen, i ett annat liiiv.

Här kommer soffan:

God Jul!

4 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Jag älskar min Ektorp! Har den i mörkt lila. Allt är lila hos mig, det börjar gå till överdrift faktiskt.

Kati sa...

hahaha, vilken dag! Jag ser för mig hur du tvärnitar framför ikea så där som de gör på film, och rusar in! :)

Anonym sa...

Visst har vi ett mysigt Ikea här i Uppsala.
Glad du fick det du behövde.
Sanna

Anneli Stålberg sa...

Stort grattis till soffan!