onsdag 25 december 2013

Jag har varit på middag.

Rysksvensk.
Mycket gott (till exempel rysk kaviar som kom med min svägerskas pappa) och mycket att lära.
Visste ni till exempel att det egentligen inte finns några ryska dialekter? Den gamla regimen ville att alla skulle tala exakt likadant och så blev det, på samma sätt som det i de flesta städer ser likadant ut. Likadana gator, samma adresser och hus som ser ut som de gör i grannstaden.
En lärorik och trevlig juldag.

Inflyttandet går framåt. Jag vågar tro att jag kommer att hyfsat klar med uppackningen i morgon kväll.
Hurra! (Det är hurra även om jag inte blir klar. Har jag sagt att jag ÄLSKAR min nya lägenhet?)


4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att hittat ett boende du trivs med.
God fortsättning i alla avseeden.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Sanna!

Helena sa...

Jag slåss inte, men med tomma flyttkartonger har jag gjort det ett antal gånger...
Gillar du din nya lägenhet haha ;)

Åsa Hellberg sa...

Helena; ÄLSKAR min nya lägenhet!