måndag 16 december 2013

En jävla skitnatt är över.

Och igen, jag tackar den som vakar över mig (har en förhoppning om att mormor och morfar har lite att säga till om från sin himmel) att jag har ett så fritt jobb att jag kan sova och arbeta som jag vill under dygnet.

Mitt emellan alla julklappsinköp idag ska jag ska fika med Simona.
I morgon bitti blir det jobb igen; möte med mitt agent.
Onsdag ska vi till Ikea (ny spis = nya stekpannor, ny lägenhet = ny soffa), och på kvällen har vi en liten julafton eftersom sonen och flickvännen åker till Östersund på lördag.
På torsdag ska jag tvätta, på fredag packa lite, lördag packa resten och på söndag flyttar jag.
Det kan vara upphetsningen över det som bidrar till att jag inte kan sova.

Ps. Och han klarar sig förstås bra ändå, men vad tråkigt för Jonas Jonasson om han missar kvällens premiär av Hundraåringen (han är på sjukhus enligt kvällstidningen.)
Jag kan bara tänka mig om någon hade vänligheten att göra en film av Sonja och jag inte kunde vara bland de första som såg den.

16 december.
Kan blir en bra dag.

Inga kommentarer: