måndag 19 september 2011

Den som spar den har

fruktansvärt mycket bröd i den lilla frysen.

Vän av denna blogg vet att mitt favoritbröd är polarkakor i alla dess former. Huruvida ni också känner till min avsky för allt annat är färskt bröd vet jag inte, men så är det i alla fall.
Polarkakor kan frysas in, och om man är funtad som jag kontrollerar man utgångsdatumet på förpackningen mycket noga.
Det bröd jag köpte för en stund sedan har sista datum 26/9, vilket visar en expert som jag att brödet kom till butiken - fruset - idag.

Tillbaka till den fulla frysen: Det händer att det är lite bröd kvar i en gammal påse när jag kommer hem med en ny, och istället för att äta upp det som då i mina ögon inte är lika färskt som det som jag just har burit hem, får det ligga kvar i min frys.
När det händer för ofta blir det fullt.

Nu har jag tänkt att göra en insats för fågelbeståndet.
Särskilt änder ligger mig varmt om hjärtat.
Egentligen hade jag tänkt att leka samarit först i vinter, men jag antar att jag har sparat till en ny omgång då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Längtan är min favorit. Kan ibland äta något annat som en rostad macka men inte gärna till frukost.
kram Sanna

Åsa Hellberg sa...

Det är också gott!

HOUSE of ADELA sa...

Tur att vi alla är olika, annars skulle inte Polar fått sälja nåt om det hängt på mig;) Bra att du tänker på änderna, jag matar med;)

Kram
Adela

Anneli Stålberg sa...

Min lillkille älskar Polarbröd och går själv och hämtar det i affären :)

Åsa Hellberg sa...

Anneli; bra grabb, det där!