måndag 12 september 2011

Jag har idag fått information från min mamma

om att min defekta svanskota första gången visade sitt nylle när jag som bebis hade fått ett sår i den regionen. Om det kom från kotan eller inte förtäljer inte historien, men det var i alla fall då man upptäckte hur knasig den såg ut.

Enligt mamma hade läkaren sagt att man kunde knipsa bort den om jag fick besvär och då vill jag gärna lägga till att de extrafingrar som min son föddes med hade- om han hade fötts samma år som jag - snörts ihop för att stoppa blodförsörjningen och få dem att på det sättet trilla av.

Det försökte det med hans pappa som hade samma slags extrafingrar. Det gick åt fanders och den stackars ungen genomled svåra plågor.

Den informationen min mamma bär på om att "knipsa bort" är 49 år gammal.

Här knipsas ingenting.
Istället lider jag och beklagar mig i bloggen.
Vad ska en konstnär göra?

7 kommentarer:

Gafflan sa...

Usch och fy, inte knipsa!!
En av grabbarna ute i verkstaden har under ganska lång tid haft ont i sin svanskota. I fredags gick han till doktorn, fick remiss till röntgen som han gjorde idag och på osdag ska ha få svar vad det är som gör så ont. Det är tur att han inte sitter ner i sitt jobb som du gör för han grinar illa vid fikabordet i matrummet.
Kram.

JCMAS sa...

Det är väl just det en konstnär ska göra? Lida och gnälla i bloggform..?

;)

Allvarligt, jag hoppas du kan få ordning på det där. Smärta är inte att leka med.

Maj Korner sa...

Och på den tiden trodde man inte att spädbarn kände smärta och därmed gjorde de ingrepp utan bedövning.. Förhoppningsvis var pappan lite äldre än så.

Ebba Range sa...

Iiiisch!
Jag har 6 ländkotor - alltså en för mycket och utseendet på den är abnorm med stora tvärutskott osv.
Vad gör man inte för att vara speciell?:-) (Precis som om jag själv skulle kunna påverka det där!)
Hoppas det går att göra något för din smärta - men inte knipsa.

Sus sa...

Extrafingrar..?

Jag skulle behöva knipsa lite här och där jag heller, men aldrig. Knipsa görs inte.
Nej, nej.

Åsa Hellberg sa...

Gafflan; hoppas det går bra för din kompis!

JCMAS; JA!:)

Maj; nej, pappan var bebis.

Ebba; det låter avancerat. Jag måste läsa på om ländkotor.

Sus; Och extratår:)

Spader Madame sa...

Vi struntar i att knipsa, tycker jag!