lördag 3 september 2011

Jag köpte nya fina marinblå lakan

till sonens rum när vi gjorde om där.
Skitlakan har det visat sig.
Nilla har tidigare klagat på underlakan från Hemtex, och nu ansluter jag mig till klagokören  med mina påslakan och fodral, och undrar om det där 100% bomull verkligen stämmer?
Utöver att de drar till sig all skit, så går det inte att tvätta bort. Det är liksom indraget i väven.
Tre tvättar senare börjar till och med trådar lossa.
Det är marinblått, men kameran missar färgen....

















Allt vita prickar ni ser är ludd och damm...

I morgon reklamerar jag.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Gör det, och köp finska Luhta och Finlayson nästa gång ;-)

Märta sa...

Usch, vad lurad man kan bli. Så där ska det ju inte se ut!

Har turen att ha en Gripsholms-outlet i närheten och få tag i verkliga kvalitétslakan till en bråkdel av priset. :)

Madlar sa...

Men vad trist. Ser ju ut som de varit utlånade till Stadsmissionen. Nej, gå tillbaka o reklamera.

nillas liv på pinnen sa...

Gör det!
Ren bomull drar inte till sig trådar och damm som en magnet. Det gör däremot konstfiber.