söndag 4 september 2011

Vad har hänt med alla små svarta flugor

som brukar invadera mitt kök på sensommaren?
Jag har inte haft en enda i år, har ni?
Troligtvis inte.
Det är få som har googlat sig hit på det ämnet i år.
Min drukningscocktail (snodd förstås, jag kan verkligen inte sådant där själv) brukar locka en hel del läsare annars.

Jag tror att jag ska skriva det första kapitlet i manus 2 idag, bara för att se om det går åt något håll.
Den här gången har jag inget givet utgångsläge som jag har i ettan, bara en "location".
Vi får se om det funkar.

Tjingeling.

4 kommentarer:

Fru Venus sa...

Flugorna har vår taliban Totsie käkat upp :-)) Lycka till!

Ninas skrivarlya sa...

Dina flugor har nog hittat till mig tror jag. Vi har haft massor i år. Blä! Tur jag har min lilla cocktail jag med (vinäger och diskmedel) så de dränks de eländena!

Åsa Hellberg sa...

Venus; ha, min katt har aldrig begripit att det är hans jobb:)

Nina; sorry:)

Gafflan sa...

Bananflugorna har bott hos mig och är nästan utflugna MEN idag har dom små svarta flyttat in! Gillar´t inte!