lördag 12 november 2011

Som skrivare blir av någon anledning naglar och nagelband

alldeles kasserabla (finns det ens ett sådant braigt ord?) och för första gången i mitt vuxna liv struntar jag i sådana petitesser.
Jag har insett att jag kommer behöva piffa till dem först vecka 49 när jag ska både föreläsa och på julbord.

Just nu hänger jag i köket och gör en sås på champinjoner, lök, bacon, grönpeppar, grädde och en skvätt kalvfond. Denna sprides med fördel över de kotletter som snart ska fixas till.
Jag borde ha på mig ett förkläde, istället har jag min rosa morgonrock över tjocka sockor, mjukisar och sunkig t-shirt.
Satan i gatan vad kallt det är.
Min inomhustermometer låtsas att det är 22 grader.
Det är naturligtvis dumheter.

Både vågar och termometrar visar alldeles för mycket i det här hemmet just nu.

Inga kommentarer: