lördag 19 november 2011

"Vi har mycket väder på gång",

säger Rapports meteorolog och ser så lycklig ut att jag för ett ögonblick tänker att det är en klass tre varning på gång. Den där yrksesgruppen har en tendens att gilla det där som vi andra fruktar.

Det finns andra yrkesgrupper som också gör:
Kirurgens överlevnad är beroende av att vi får ett eller annat invecklat sarkom, medan begravningsentreprenören är glad om att vi dör av det samma.
Själv har jag tur om människor fortsätter sexmissbruka och för Mia Törnblom det är rena guldgruvan om fler barn växer upp utan självkänsla.

I Norrland ska det falla snö, SOM KOMMER ATT LIGGA KVAR.
Bara så att ni är beredda.

5 kommentarer:

Gafflan sa...

Ja, något väder är på gång här också för dånet från havet har i dag varit öronbedövande. Det är skeddväär någonstans på Nordsjön. :D

HOUSE of ADELA sa...

Ja så är det att man kan "leva på andras problem" ...säger jag med som jobbar inom Polisen.
Hoppas du har en skön kväll Åsa!;)

Kram
Adela

Ebba Range sa...

Den enes död ... osv.

Inatt var det väder - ett blött ett.

Idag var det väder - ett soligt ett = Bra för matte med valp:-)

Fru Venus sa...

Det var det jag misstänkte - vi har lugnet före stormen..... :-/

Kati sa...

hahahaha, det första exemplet med meteorologen var det roligaste jag läst idag :D Mycket målande. Undras om det betyder att poliserna i hemlighet är lite tacksamma mot brottslingarna för att de ser till att skaffa jobb åt dem ?? Detta inlägg födde verkligen flera nya frågeställningar:)