måndag 2 juli 2012

Agneta är i New York

och hennes glädje är så smittsam att jag måste titta på mina bilder därifrån.
Och så blir jag nostalgisk. Och varm. Och lite tårögd. För att vi kunde göra det där. Och för att det blev så bra.
Som när vi åkte tunnebana till Canal Street.


Eller när vi fikade och tittade på folk i West Village
Eller fikade för att det var nya människor att titta på
utanför Macy´s.


Och vi gick och vi gick och vi gick

Och åt och åt och åt.


Nu ska jag dricka vatten.
Hej då.

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Håller med. Blir också glad av att åka tillbaka dit i minnet! Man får helt enkelt åka tillbaka. Eller göra något annat man längtar efter.

Shamrock sa...

Jag vill oxå åka till NY. Har aldrig varit där så det är väl dags snart

Hanna Lans sa...

Min hemstad i sju år. Önskar mig inte tillbaka dit som bofast, men som turist verkar det riktigt kul. :)

Åsa Hellberg sa...

Åh, fantastisk stad. Jag har varit där en gång så jag har massor kvar att upptäcka.