söndag 12 juni 2011

Det där regnet

som utlovades igår kommer tydligen att missa oss och gå mer norrut.
Tro det eller ej, men jag hade faktiskt sett fram emot det idag.

Sonen har två skoldagar kvar, och lite out of the blue så ska hela ettan åka till en camping i morgon.
Det ska inte kosta eleverna något.... men man ska ha med sig tält, sovsäck och liggunderlag.
Nu får eleverna låta bli att sova över och då blir kostnaden "bara" hämtningen längst ute på Värmdö.
Nu vill min unge verkligen inte sova över.
Jag tror att den korrekta ordalydelsen var "jag vägrar".

Själv vägrar jag köpa ett tält för en natt, så där är vi helt överens.

4 kommentarer:

Shamrock sa...

Yngsta tältade på tomten i veckan

Åsa Hellberg sa...

Haha, då är våra ungar lite olika:)

Anonym sa...

Han kunde fått låna mitt :)
Hos oss ösregnade det i morse - vaknade av det men somnade om när det kom in lite svalare "vindar" i sovrummet. När jag vaknade igen hade solen bestämt sig för att den har monopolet i Uppsala dagtid.
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Sanna; ja, det skulle komma en skvätt hos dig såg jag. Tack, jag återkommer om det blir aktuellt någon annan gång:)