torsdag 30 juni 2011

Det har börjat fläkta

i förorten och jag antar att regnet som ska komma alldeles lagom till mina första fyra lediga dagar, är på gång.

Annars har jag inte mycket att berätta.
Jo, att jag såg en 80-tals relik på stranden idag.
Jag gillar att studera människor, man skulle kunna kalla det mitt främsta fritidsintresse.
Reliken från idag såg oerhört nöjd ut med sitt val att slänga bikinöverdelen.
Nu vet jag förstås inte ett endaste dugg om den här personen, men visst är det så att vissa bara inte ska göra som alla andra?
De måste stå ut från mängden - inte inrätta sig i någon led - om det så är med ett par hängiga tuttar på en badstrand, en svart klänning på ett bröllop eller shorts mitt i vintern.

Där vissa förtvivlat måste tillhöra så finns också de som inte kan tänka sig något mer fasansfullt än att ingå i ett sammanhang.

Visst är vi härliga?

6 kommentarer:

Agneta sa...

Det är vi!

Shamrock sa...

Inget regn än tack. Jag har balkongen full med tvätt

Gafflan sa...

Ja! Alla sorter av oss ger en härlig blandning. Tänk vad tråkigt om vi alla var likadana.

Anonym sa...

Nu har det kommit. Regnet... :)

Madlar sa...

Fokusera inte på det eventuella regnet. Tänk istället på att du är ledig o gör vad du vill med dagen. Kanske bara sitta inomhus, kolla i kapp tvserier, sippa på ett glas vin, ta ett fotbad, läsa den där boken som du köpte i höstas, hoppa över middagen o äta 2 liter jordgubbar istället. Ha' en bra dag <3

Åsa Hellberg sa...

Nej, nej, här fokuseras inte på regn; tvärtom. Däremot är det bra att veta för dagsplaneringen.